3 Ekim 2019 Perşembe

Şehirden Kaçış part 1

Merhaba,

İsmim Erdem Kılıç, İnşaat Mühendisiyim.

Bu blogu kurma amacım Muğla'da denize yakın bir arazi almamla başlayan ev yaptırma maceramı hem paylaşmak  hem ileride referans alabileceğim bir kaynak oluşturmak, belki birilerine de yardımım dokunur.

Malum bu ev yaptırma konusunda özellikle ahşap ev konusunda internette çok fazla detaylı bilgi bulunmuyor ben de 3 aydır boş zamanlarımda bu konuyla ilgili uğraşıyorum umarım okuyanlara biraz yararım dokunur.

Öncelikle şu ana kadarki süreçte neler yaşadım kısaca anlatayım,

Haftasonları kaçma amaçlı Muğla civarında denize sıfır bir arazi almak istedim , malesef denize sıfır araziler ateş pahası olunca bu uzaktan deniz manzaralıya dönüştü,

İnşaat izinleri kolay olur diye(mevzuat bu konuda oldukça yardımcı) köy içerisinde düşünsem de bu fikirden zamanla vazgeçtim , arazi arayışım sırasında gittiğim köylerde malesef çok rahat edemedim, bölgenin köylüsü iyi ama fazla meraklı, üstelik köyler resmi tatillerde çok kalabalıklaşıyor dolayısıyla benim de arazime ve muhtemelen yaptıracağım eve gideceğim zamanın çoğunda böyle bir kalabalıkla uğraşmak pek içime sinmedi.

Neyse gezdik dolaştım, biraz çakal emlakçılarla biraz bölgeyi bilen tanıdıklarla en sonunda 3200m2 güzel bir arazi aldım , biraz bakımsız kalmış bir açısından deniz görülebilen  son 2 kilometre hariç güzel yolu olan(orada tek şerit bozuk satıh bir patikaya dönüşüyor)  bir araziyi buldum sevdim ve aldım(hanımıma da aynısını söylüyorum kızıyor, sevmesem almazdım herhalde diyorum ona daha çok kızıyor)


Benzer bir kaçış yeri düşünenlere bu aşamaya kadar yaşadıklarımdan tavsiyelerim:
Ben tercih etmedim ama köy olayını iyi düşünün , yapı izni çok kolay
Arazi alacaksanız işiniz emlakçıya düşebilir ama ilk önce siz araştırın sakın 'ben bulurum,buralar bizden sorulur vb çakal sürüsüne kanmayın 100 liralık yeri 300 e itelemeye çalışırlar'
Bu işlerden anlamıyorsanız anlayan birini bulun elektrik, su , kanalizasyona ihtiyacınız olacak bunların hepsi çözülmesi zor sıkıntılar(bakınız köy hakkında tavsiye)

E araziyi hallettik , şimdi kalacak yer lazım o da başka bir postun konusu...

4 yorum:

  1. Selamlar Erdem bey,
    Blogunuzu yeni keşfettim, ilgi ile okuyorum, değerli tecrübe paylaşımınız okuyucusu olduğumdan teşekkür etmek istedim. Yazdığınız her bir satır benim için anlam ifade ediyor, dikkatle ve merakla diğer paylaşımlarınızı okuyorum. Başarı ve mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Murat Bey Yorumunuz için çok teşekkürler yaklaşık 20 günümü bir afrika ülkesinde internet olmayan bir şantiyenin başında geçirdiğimden , ancak görebildim . Önümüzdeki 2 hafta izinli olacagımdan ahşap evim konusunda bir çok gelişme yaşanacak ben de bunları buradan paylaşacağım

      Sil
  2. Merhaba,
    paylasimlariniz icin tesekkur ederim. benim aklimda da ahsap bir ev yapmak/yaptirmak var. yer konusunu dusunuyorum. hangi ilcede yaptiracaksiniz? bolgede baska ahsap evler var mi? acaba nem, yagis konusunda uygun mu?

    YanıtlaSil