6 Ekim 2019 Pazar

Firması Arayışım ve ahşap evler youtube video değerlendirmeleri part 1

Tekrardan Merhaba,

Son postumda ev yaptırma kararımımdan bahsetmiştim şimdi bu işi yapacak firma arayışımdan biraz bahsedeyim.

Öncelikle bir süredir yabancı firmaların videolarını izliyorum hem mesleğim gereği hem ilgimi çektiği için, bu konuda baya bir bilgi birikimim oluştu(bakarsınız bir gün kendi ahşap ev üreten firmamı da kurarım)

Şimdi youtube da ahşap ev üreten firma ve kişilerin videoları incelemelerini yapacağım en çok izlenenden başlayarak:




Aslında  kendilerine ev yaptıkları için değerlendirmem dışında olmalılar ama dayanamadım ; Çok tatlı bir çift , gerçekten emeklerine sağlık yüzlerine yansımış bir güzellikleri var,

Eve gelirsek videoda çok fazla teknik detay yok , sadece görsel üzerinden bakıldığında muhteşem bir şahsi  emek olmakla beraber , inşaat kerestesi kullanmaları(sanıyorum karaçam veya kızılçam ama emin değilim)
uzun vadede biraz sıkıntı çıkartır, lambrileri videoda gözüktüğü kadarıyla şimdiden açılmaya başlamış; karaçam, kızılçam,ladin gibi ağaç türleri ahşap ev yapmaya çok uygun değiller.
Sebebi bu çam türlerinde reçine az oldugundan hızlı kuruyorlar ve çok fazla hareket ediyorlar, dolayısıyla parçalar arası açıklıklıklar kolaylıkla oluşuyor.
Basit bir inşaat methodu olarak sanıyorum ahşap iskelet üzerine düz keresteleri çiviyle çakmışlar içiçe geçmeli şekilde yapılmamış  gibi(sonuçta kendileri yapmış , sadece emeğe bile büyük saygı duyuyorum)
Ahşap bu şekilde yapıldıgında bile bütünlüğünü koruyabilen muhtemeşem bir malzeme fakat  zamanla çok fazla tadilat isteyecektir ve yapı ömrü potansiyeline göre biraz kısa olacaktır.

Burada yapı ömrünü etkileyebilecek bir diğer temel faktör de kullandıkları çiviler, umuyorum ki çelik çivi ile montaj yapmışlardır, Aksi durumda bağlantıları sağlayan çiviler düşük kaliteli ahşaptan çok daha önce sorun çıkarmaya başlar.

Evet bu güzel çiftimizin evini tekrar tebrik ederek sıradaki videoya geçiyorum:


Güzel bir ev yapmışlar , ustalık var bu belli fakat teknik ve dizayn kısmında önemli hatalar mevcut Yapılan eve ait Benim gördüğüm bazı sıkıntılar 1) Çok fazla yeşillenmiş kereste var, yeşillenmiş kereste ideal şartlarda kurumamamış bir şekilde suya temas etmiş kerestedir, hem ömrü kısadır hem nem tuttuğundan yalıtım değeri düşer ve kolay açma yapar 2)Pvc yerine ahşap doğrama kullanılabilirdi, 3)Taşıyıcı ayakları beton üzerine değil beton destekli olarak dolgulasaydılar zeminden gelen hareketleri daha kolay subvanse ederlerdi, tabii yine ahşap ev için bu konuda üst yapı zarar görmeyi engeller fakat tabanda açma yapma ihtimalini arttırmışsınız. 3)Ellerinde sanırım bir uygulama projesi yok , olsaydı bir çok detay daha işlevsel ve sorunsuz yapılırdı.

6 yorum:

  1. Blogunuzu okudum. Youtube'da kendi ahşap evini tamamen tek başına yapan bir abimiz var. Bence ona danışıp çok güzel bilgiler alabilirsiniz. İsmi Ahmet Çakır. Youtube linki şu:

    https://www.youtube.com/channel/UCkmhMn8pYrpnIO3PJsfqlZw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilk yorum yapan kişisiniz öncelikle çok teşekkürler.

      videolarını izleyip teknik analizini yaptım, fakat kendisi bilemediğim bir sebepten yorumumu kaldırmış :(

      Sil
    2. Rica ederim. Gelecekte benim de kendi başıma ahşap bir ev yapma planım var. Youtube'da yerli veya yabancı bu konu ile ilgili her videoyu izledim izlemeye devam ediyorum. Ahmet Çakır'ın yorumunuzu kaldırmasına üzüldüm. Belki yanlış anlamış olabilir. Umarım evinizi sağlıkla yapar, yapılış aşamalarını video veya yazı ile bizlere sunarsınız. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kendisi de blogumu bulmuş spam yüzünden yayınlanmamış(ki sanırım 5 tane youtube yorumum var 2013 ten beri nasıl spam oluyorsa) ,düzeltildi.

    Şu arazi işlerinden sıyrılabilirsem , ahşap ev surecim devam edecek burada paylaşacağım.

    Umarım sizin de eviniz istediğiniz şekilde gerçekleşir.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim. Kolay gelsin. Takipteyim.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar. Ahşap ev konusunda Türkiye koşullarını da dikkate alarak, mühendislik yaklaşımıyla değerlendirme yaptığınız blogunuz benim için çok faydalı oldu, teşekkürler.

    "3)Taşıyıcı ayakları beton üzerine değil beton destekli olarak dolgulasaydılar zeminden gelen hareketleri daha kolay subvanse ederlerdi,"
    demişsiniz. Bunu tam anlayamadım. Evin altını komple dolduran bir beton temel değil de her ahşap sütunun altında ayrı ayrı beton blokların olmasını mı hatalı buldunuz?

    YanıtlaSil