13 Ekim 2019 Pazar

Arazi işleri part 1

Daha önce bahsettiğim üzere araziyi aldık,
Ama ülkemiz çok garip arazim 5 dönümün üzerinde olmadıgı için yapı izni alamıyormuşum.

İşin ilginci 250 metre ötemde bir ev daha var ama o imar barışından yararlanmış , neyse yapıcak bir şey yok köyde alsaydım bu süreç çok daha kolay olurdu ama ben tercih etmedim.

Şimdi zorunlu olarak yapıyı kaçak koyacağız , ahşap ayaklı kurarsam çok sorun çekmeyeceğimi düşünüyorum.

Tabii yapıya geçmeden önce yapılması gereken başka işler var; öncelikle ilk işimiz elektrik bağlatmak.

Bana en yakın direk arazime 150 metre fakat ben arazinin en  ucuna ev yapacağım için 400 metre de oradan hat geçecek 550metreye geliyoruz.

Şimdi bunun hem çok ciddi bir maliyeti hem  de prosedürü var, bahçeyi sulayacağız diyeceğim dolayısıyla önce bahçede üretim yapıyor gözükmem lazım(ki aslında keyfi de olsa yapacağım birşeyler)

Bölgeye uygun meyve fidanları bakıyorum para da boşa gitmesin diye su anda ekilebilecek türler bulmam lazım yada projeyi bahara erteyeleceğim ki bunu pek istemiyorum.

Fidanları dikip arazideki kuru çalıları temizlemem lazım, bu haftasonu hem araştırma hem görüşmeyle geçti, kafama göre bir köylü ayarlayabilirsem ona yaptıracağım yoksa iş başa düşecek ama bu işleri kalacak yeri hallettikten sonra yaptırmayı isterdim, hem mevsim müsait olurdu hem  izin durumunu ayarlayıp  dinlene dinlene  kendim yapardım.

Şimdi haftasonlarına bu işi sıkıştırmak biraz zor olacak...

Neyse ki su konusunda çok sıkıntım yok, komşunun kuyusu var(Sanıyorum kaçak) görüştüm allahın suyu sana da yeter bana da dedi , elektrik sonrası ufak bir pompayla halledeceğiz tek sorun adamın suyu kaçaksa onunla yapacağım sulama için elektrik verirler mi yoksa bir de resmi kuyu mu açtıracağız.

Önce kuyuyu açtır derlerse yandık , bizim ev işi  ancak seneye yapılır...

Diğer bir ihtimal güneş paneli , 12-14 bin tl arası panel invertör ve aküyle bu işi çözebilirim(sulama pompası dahil), kur burada da bana bir kazık atıyor geçen yıl aynı set 7 bin tl imiş.

Bakalım elektrik çektirme için maliyet ya da prosedür saçmalamaya devam ederse tercih panelden yana olacak...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder