3 Ekim 2019 Perşembe

Ev yaptırmak; karar aşamaları ve neden ahşap ev

Gelelim su anki sürecim olan ev yaptırma kısmına;

Öncelikle neye ihtiyacım olduğuna karar vermem gerekti ; su an 2 yakında 3 kişi olacağımız için ufak bir 2+1 ev ihtiyacımız olduguna karar verdim(verdik daha doğrusu ben 1+1 yeter dedim ama evin gizli reisi hanım, çocuk odası diye diretti. Neymiş salonda yatamazmış çocuk , biz özel odalarda büyümedik demek isterdim ama diyemedim tabi)

40m2 civarı kapalı alan + 10m2 civarı bir teras işimizi görür bu şartlarda malum çok eşyamız olmayacak şehir gibi düşünmemek lazım...

Evet gelelim ahşap ev fikri nereden doğdu: şimdi bu konuda 5 genel tercih var:
1)Betonarme yapı
2)Prefabrik Yapı
3)Konteyner
4)Karavan
5)Taş Ev
6)Ahşap Ev

Betonarmeyi eledim sebebi basit birincisi bu bir şantiye süreci gerektiriyor, şantiye demek
dev bir masraf kapısı : Yevmiyesi,tedariği, malzemesi , ustası kalfasıyla uğraşı...
Bir ara düşünür gibi olduysam da köylerde ev yapanlar genelde 2-3 sınıf işçilik ve sıfır teknikle iş yapıyor, statik vb hak getire,
Hazır beton şehirden çıktığı anda 2 kat maliyet demek benim arazim için bu 3 kat
Temeli , kabası ortalama 50m2  betonarme evin maliyeti şehir içerisinde 60-70 bin tl iken benimki gibi bir arazi de bu minimum 100 bin en az 4 aylık da bir inşaat süresi demek üstelik kalite olarak da birkaç gömlek aşşağıda bir iş çıkacağı kesin.

Bir diğer dezavantajı ise evi yapacağım yer arazinin deniz gören köşesi olacak, buraya 4 ay boyunca malzeme taşıması , indirmesi bindirmesi sırasında hem arazim yıpranacak hem sürekli traktör tutmam gerekecek, iş bittiğinde şantiye izlerinin temizliği bile bu işten vazgeçmek için yeter sebep.


2) Prefabrik Yapı:
Aslında prefabrik dünyada başka bir noktada, fakat türkiye için konuşmak gerekirse:
Avantajları:
Hızlı Kurulum
Basit Montaj oldukça geçici şantiye
Fiyat Avantajı

Dezavantajları:
Kötü yalıtım
Fazla kimyasal malzeme

Geçmişte prefabrik yapılarda uzun yıllar yaşadığım için tercih edebilirdim(8 yıl şantiye  ) , fakat prefabriğin en temel sıkıntısı şu ki bir yalanla başlıyor; Çelik Konstrüksiyon
Ben henüz türkiyede perakende çelik konstrüksiyon üzerine prefabrik yapı yapan görmedim konstüriksiyonların hepsi demir saçtır dolayısıyla çürür ve dağılır,
15 bilemediniz 20 yılda sorunlar baş gösterir  çünkü  demir saç konstrüksiyon + betopan sistemın tasarımı buna göredir,
Gerçek çelik konstrüksiyon ve 1. sınıf prefabrik yapı isveç firması için bir şantiyeye kurulmuştu, ben gittiğimde 20 li yaşlarında olan bu yapılar sapasağlamdı , üstelik yaz mevsiminin 50 li dereceleri gördüğü bir iklimde yalıtımları oldukça başarılıydı.

Türkiyenin önde gelen prefabrik üreticileriyle görüştüm bu tarz  kaliteli prefabrik bir yapı için üretimleri var fakat perakende montaj ağları yok,
Perakende montaj yapanlar da her şey 2. sınıf , malzemeyi üreticiden alıp montajlattırsak ileri kaba m2 maliyeti montaj işleri haric 1300tl (sağolsun kur)

M2 si 700 tlden başlayan prefabrikçilerden ev alsak bunuda toparlamanın maliyeti astarını geçiyor,
Zemin, Çatı ve duvar yalıtımları, zemin döşemesi vb) üstelik bir de ömür sıkıntısı var hadı diyelim saçı koruyacak onlemler aldım 25 yıl sonra tekrar mı ev yaptıracağım?

En önemli sıkıntılardan biri de su dolgu malzemeleri hep ülkemizde 3. sınıf üreticilerinden , ab normlarıyla uyumsuz , içeride soludugunuz hava şüpheli , yapı kimyasalları illa ki kullanılacak ama  avrupalının evine sokulması yasak olan türkiyede niye serbest??? Ben bunu evime sokar mıyım

Tabii ki hayır dolayısıyla prefabrik olayı iptal


3)Konteyner

Hiç konteyner da yatmadım inş yatmak  zorunda  da kalmam., ama içinde bol bol çay içmişliğim var.
Zaruret dışında yaşam alanı olarak tanımlanamaz ayrıca yalıtım vb çok sorun var dolayısıyla geçiyoruz.

4)Karavan

Çok güzel karavanlar var, hep de bir karavan istemişimdir, dolayısıyla karavan için epey bir araştırma sürecim oldu, fuarlarına kadar gittim.

Motokaravanlar fiyat yüzünden bana göre değil , sanıyorum bir yerde bırakmak için alınmaz bol gezenlerin tercihi olabilir

Çekme karavanda ise 2 temel sorun var 1. büyük çekme karavanlar için güçlü araç lazım örn:2.5 dizel bir Hilux ki bende yok, yaşadığım yer dolayısıyla aracımı da böyle bir şeyle değiştirmem olası değil

                                                               2. Kaliteli karavan çok pahalı bir şey, ihtiyacım ölçüsünde bir karavan 130-140 bin tl


Dolayısıyla geçiyoruz


5) Taş Ev

Taşevler betonarmeden bile uzun bir şantiye süreci gerektiriyor yine de gözü bir ara kararttım yaptırayım dedim fakat söyle bir gerçekle karşılaştım, iyi taşustaları ölmüş
Şaka değil gerçekten ölmüşler, mütavazi işleri iyi yapan o güzel adamlar malesef bu dünyadan göçmüş

Köylerde taş ev yapanlar bu işi genellikle üstüste taş koyup sıva doldurmak zannedenler, yani hayallerdeki taş evler sadece ciddi bütçesi olana , bugun bir taş evin çok ciddi temel işleriyle beraber yapılması (yoksa tabuta girersiniz) m2 de kaba inşaat 2000 e incesi için de ahşap işi girecek tahminen 3000tl toplamda bunu da zaruretten geçiyoruz.


6) Ahşap Ev

Evet geldik benim tercihime:
Niye ahşap ev
                       1) Sağlam; inşaat kerestesinden bile ev yapsanız çok büyük aptallıklar yapmazsanız yıkılmaz adı üzerinde inşaat kerestesi tonluk yükler taşıyor inşaatlarda
                      2)Yalıtım: Ahşap evler doğal bir yalıtım mucizesi
                      3) Kısa inşaat süresi; firmadan firmaya değişmekle birlikte ileri kaba bir ahşap evi(50m2 diyelim) inşaa etmek , eğer hazır kesim malzeme kullanılıyorsa 15 gün tutuyor, usta işi yerinde kesim maksimum 2 ay (ki ben önermiyorum, niye önermediğime daha sonra değineceğim)
                     4)Doğal; doğru ahşaptan yapılan evler mis gibi kokar, içerisine sigara , şömine kokusu sinmez, rahat uyursunuz

Şimdi ev tipinde tercihimi yaptım, fakat süreç burada bitmiyor ahşap evi ben yapmayacağıma göre bir tedarikçi bulmak şart , bu konuda da son 1 aydır araştırıyor , firmaları arıyor ve bilgi topluyorum bu deneyimlerimi de en kısa sürede burada paylaşacağım tabii talep gelirse...













4 yorum:

  1. Kesinlikle talep ediyorum :) yazilarinizi okuyorum ilgiyle ve bende yaptirmak istiyorum. Umarim sizin, benim gonlumuze gore olur.

    YanıtlaSil
  2. Yusuf Bey merhaba, yorumunuz için teşekkürler, su anda arazi işlerine başlamış durumdayım, bir taraftanda prosedürlerle boğusuyorum . malesef yapı izni vermiyorlar gibi gözüküyor .dolayısıyla yapıyı kurmadan arazinin elektrik işini sulama amaçlı diyerek bağlatmak istiyorum fakat malesef ülkemizde her iş ayrı bir sıkıntı.
    Bunu da bir post konusu olarak anlatacağım

    YanıtlaSil
  3. https://www.youtube.com/channel/UCT5406rbhuW1aXyAAAYU84w

    Yusuf bey Ekrem Kambur diye bir arkadaş Ankara kutludüğünde arsa alıp ev yaptı nasıl izin aldığını ne kadar yatırdığını falan detaylı anlatıyor videolarında isterseniz bir bakın kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yönlendirmeniz üzerine bazı videoları izledim,bir işe kendi emeğini katmış ve ticari beklentisi olmayan insanlara olumsuz anlaşılabilecek yorum yapmak istemiyorum dolayısıyla kararsız kaldım yapılan işle ilgili birşeyler yazmak konusunda,

      Sil