10 Ekim 2019 Perşembe

Ahşap Evler Youtube Video Değerlendirmeleri Part 3

Şu ufak bloguma gelen talep gerçekten sevindirici, hem buradan hem facebook üzerinden şu firmanın ya da kişinin videolarını değerlendirir misin şeklinde talepler aldım, malesef bir kısım videoda değerlendireecek teknik detay bulmak mumkun olmadıgı için buraya ekleyemiyorum.


Masifev Orion yapım videosu:

Aslında bu teknik değerlendirme yapılacak bir video değil timelapse oldugu için güzel bir görsellik çalışması olmuş fakat 4k bile olsa  teknik detaylar çok belli olmuyor.
Arada timelapse dursa süreçle ilgili çekimler eklense çok daha açıklayıcı bir video olurdu.

Video çekim tekniği olarak mükemmel olmuş bu da ayrı bir gerçek bir kaç dakika içerisinde bir evin sıfırdan yapımına şahit olmak gerçekten etkileyici, video ilgimi çekince firmaya bir çok soru ilettim.

Cevapları beni oldukça tatmin etti, işlerini çok iyi biliyorlar.
Şu ana kadar soru sordugum firmalar arasında hem teknik bilgi hem uygulama olarak en fazla öne çıkan firma oldular.

Soru cevaplardan sonra değerlendirmeye geçersek;

Ahşap kaliteleri oldukça yüksek, bu görselikten belli, sarıçam kullanıyorlar , yaptıkları işlemler doğal methodlar emprenye tuzağına düşmemiş doğal yağ emdirimi ve fırınlama yapmışlar hatta söylediklerine göre buhar şoklamasıyla reçine azaltma işlemi de yapıyorlarmış ki bunlar gerçekten üst sınıf kereste işleme methodları(yine bknz ;emrenye ile ilgili postum)
Burada tek ilginç detay bezir yağı tercihi, doğal yağ kullanmak özellikle kuzey avrupa ülkelerinin sektöre getirdiği bir kalite standartı fakat daha yaygın yağlar varken bezir tercihinin sebebi nedir bunu bilemiyorum, (bunu yazarken ara verip  araştırdım oldukça iyi bir tercihmiş. bir artı puan daha yazıyorum hanelerine)

Fabrika ortamında kesilen erkek ve dişi soketlerle yığma duvarlar yapıyorlar ki bu tarz bir yapı yukarıdaki ahşap işlemleri sonrası ölümsüz denilecek ömüre sahip olur.

Doğramalar masif bir artı puan daha,

Gelelim eksilere;Subasman üzeri yapılarda zemin ahşap döşemesi yok kabarma ihtimaline karşı önermiyorlar, ahşap görünümlü fayans temizliği kolay görsel olarak da başarılı , fakat ben ahşabı hissetmeyi sevenlerdenim. ayağım ahşaba değsin isterim.
Kabarma zemin döşemesinde görülebilir bilgi doğru ama çözümü mevcut ki kendilerine ilettim;

'Zemin işlerinde subasman üzerine bir yüzü masif ahşap diğer yüzü osb arası strafor veya taşyunu , altına membran şeklinde uygulama yapabilirsiniz böylece şişme sıkıntısı yaşanmaz, yalıtıma da katkısı olur' şeklinde bunu gerekliyse opsiyon fiyatı olarak yapıya önerirlerse bence başarılı olur.

Çatı malzemesi: galvenizli saç, sektörün çoğu sıngıl kullanıyor o yüzden eksi yazamıyorum sonuçta fiyat/performans ürünü ama artı da yazamıyorum, bu eve illa panel kullanılacaksa kiremit levhası kullanılabilirdi.

Sarıçamlar budaklı , budaksız olsa keşke.

Bir de teras paralel çatısı mimari olarak daha küçük olsaydı bütünlük muhteşem olurdu.

Evet bu yukarıdaki ufak ev genel anlamıyla 10 üzerinden 9 luk bir iş , bu ufak detayları halletseler finlandıya firmalarının 30-40 bin dolara sattığı yapılar seviyesine çıkar.
Benim ilgimi fazlasıyla çeken bir firma oldu, su an daha çok arazi işleriyle uğraşıyorum evimi yaptırma sürecimde ulaşacağım ilk firma olacaklar şeklinde gözüküyor.
Tabii ben biraz detaycı biri oldugum için bu süreçte ulaşabildiğim tüm firmalarla görüşüp karar aşamasında ise görüştüğüm tüm firmalar için değerlendirme yazısı yazmayı düşünüyorum.


Can Konteyner , agaç ev konteyner videosu:



Başlığı yüzünden izlediğim bir video( yoksa konteyner düşünmediğimi bir başka postumda sebebiyle anlatmıştım)

Ahşap kaplı konteyner denilebilir , ahşap ev ya da bungalov demek doğru değil ,dışına bir katman tahminen 2 cmlik ahşap koyunca yapı ahşap olmuyor , tabii konteynera göre oldukça güzel olmuş Sanıyorum bu model gerçekten çelik konstrüksiyon , genellikle galvenizli saç kullanılıp çelik konstrüksiyon deniyor firma malzeme teknik detaylarını çok fazla paylaşmasa da üzerine basa basa çelik dediklerine göre aksi olacağını zannetmiyorum burada kendilerine + puanı veriyoruz

Artıları:
Kolay nakliye , kurulum yok
altına sert zeminde tuğla bile düzseniz kullanılır zemine gerek yok

Eksilerine gelirsek:
Konteyner olması(2.7 genişlik) Ahşabın sadece yüzey kaplaması olması
Özetle Fiyatına göre ürün, geçici yaşam alanı olabilir, arazime konteyner koyarım onda yaşarım diyorsanız konteynera göre çok daha iyi bir tercih olur.




Evet vakit buldukça video değerlendirmelerine devam edeceğim , eğer öneriniz varsa buradan ulaşabilirsiniz.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder